Gulseda Hak Yolunun Yolcusu
Gulseda Hak Yolunun Yolcusu Sitesine Hoşgeldiniz.
Lütfen Üye Değilseniz Üye Olun.
Üye İseniz Giriş Yaparak Devam Ediniz.
Gulseda Hak Yolunun Yolcusu
Gulseda Hak Yolunun Yolcusu Sitesine Hoşgeldiniz.
Lütfen Üye Değilseniz Üye Olun.
Üye İseniz Giriş Yaparak Devam Ediniz.
Gulseda Hak Yolunun Yolcusu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Hoşgeldin; Misafir !
Ölüm Bize Gelecek.Ya Yatakta Ya da Apaçi İle. Ben Apaçi'yi Tercih Ediyorum..
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Bir Sorunun Cevabı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ebuzer
Moderatör

Moderatör
ebuzer


Mesaj Sayısı : 72
Reputation : 1
Kayıt tarihi : 18/08/09
Nerden : Bingöl

Bir Sorunun Cevabı Empty
MesajKonu: Bir Sorunun Cevabı   Bir Sorunun Cevabı Icon_minitimeSalı Ağus. 18, 2009 3:11 pm

بِسْـــمِ اللهِ الرَّحْمٰـــنِ الرَّحِيـــم

Bir Sorunun Cevabı




Soru: ALLAH Subhanehu’nun çocuk nasip etmediği bir aile, 5-6 aylık emzikli bir bebeği evlatlık almak istiyor. Hamile kalıp doğurmasa da kadının memesinden süt getiren ilaçlar vardır. Kocası emzikli bebeği evlatlık alacak olan bu kadının, bu bebeğe kendi sütünü emzirmek için bu ilaçlardan kullanması caiz midir? Bu şekilde emzirmesi halinde bu (oğlan) bebeğin süt annesi olur mu? İlaçlar sayesinde kadının memesinden gelen sütten emen bu emzikli bebek (kız) ise kadının kocası bu kız bebeğin süt babası olur mu? Bizim nezdimizde çocukların evlatlık alınmasının şeri hükümleri nelerdir?



Cevap: Evet, ilk iki yıl (iki havl) içerisinde yani iki hicri yaşına varmadan bebeğin, sütün inmesi için ilaç almış veya ilaç almadan sütü inmiş bir kadının sütünden emzirilmesi, salih emzirme olarak kabul edilir.



Bu durumda emziren kadın, kız olsun oğlan olsun emzirilen bebeğin süt annesi olur.



Bebeği emziren kadının kocası da kız olsun oğlan olsun bu emzirilen bebeğin süt babası olur.



Bu demektir ki bebek kız ise emziren kadının kocasının mahremlerinden olur. Bir bebeği emziren kadının kocasının bu çocuğun süt babası olduğunun delillerinden biri: Buhari Ayşe (r.a.)’nın şöyle dediğini rivayet etti: اسْتَأْذَنَ عَلَيَّ أَفْلَحُ أَخُو أَبِي الْقُعَيْسِ بَعْدَمَا أُنْزِلَ الْحِجَابُ فَقُلْتُ لَا آذَنُ لَهُ حَتَّى أَسْتَأْذِنَ فِيهِ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَإِنَّ أَخَاهُ أَبَا الْقُعَيْسِ لَيْسَ هُوَ أَرْضَعَنِي وَلَكِنْ أَرْضَعَتْنِي امْرَأَةُ أَبِي الْقُعَيْسِ فَدَخَلَ عَلَيَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقُلْتُ لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ أَفْلَحَ أَخَا أَبِي الْقُعَيْسِ اسْتَأْذَنَ فَأَبَيْتُ أَنْ آذَنَ لَهُ حَتَّى أَسْتَأْذِنَكَ فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَمَا مَنَعَكِ أَنْ تَأْذَنِي عَمُّكِ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ الرَّجُلَ لَيْسَ هُوَ أَرْضَعَنِي وَلَكِنْ أَرْضَعَتْنِي امْرَأَةُ أَبِي الْقُعَيْسِ فَقَالَ ائْذَنِي لَهُ فَإِنَّهُ عَمُّكِ تَرِبَتْ يَمِينُكِ “Eflah, Ebu El-Kais’in kardeşi, hicap indirildikten sonra bana girmek için izin istedi. Nebi (s.a.v)’den izin alasıya kadar ona izin vermeyeceğim dedim. Nitekim kardeşi Ebu El-Kais beni emzirmedi, beni emziren Ebu El-Kais’in hanımıdır. Nebi (s.a.v) bana girdi, onunla oturdum, ey Rasulullah, Ebu El-Kais’in kardeşi Eflah izin istedi, ben de senin iznini almadan izin vermeyi kabul etmedim. Nebi (sav), seni amcana izin vermekten alıkoyan nedir, dedi. Ey Rasulullah, beni emziren adam değildir, beni emziren Ebu El-Kais’in hanımıdır dedim. (S.a.v), ona izin ver çünkü o senin amcandır, yoksa hüsrana düşersin dedi.”


Hadis, Ebu El-Kais’in hanımının Aişe (r.a.)’hı emzirdiğini dolayısıyla Ebu El-Kais’in Aişe (r.a.)’ın süt babası olduğunu ve kardeşi Eflah’ın Aişe (ra)’ın süt amcası olduğunu göstermektedir. Yani bebeği emziren kadının kocası, o çocuğun süt babası olur.



Velhasıl; soruyu soranın hanımı, sütü ilaçla insin veya ilaçsız insin, bundan önce hamile olsun veya olmasın, 6 aylık bebeği sütünden emzirirse, bebeğin süt annesi olur. Bu, ALLAH Teala’nın şu kavlindeki umumdan dolayıdır: وَأُمَّهَاتُكُمُ اللَّاتِي أَرْضَعْنَكُمْ “sizi emziren anneleriniz“ [Nisa 23], binaen aleyh konu, hamile olmasından önce veya sonra diye bir kayıt olmaksızın bir kadından emzirilmesiyle ilgilidir.



Emziren kadının kocası da o çocuğun süt babası olur.



Emziremeden bazı hükümler müterettip olur:



1. Nikah haram olur. Rasullah (sav) şöyle buyurmuştur: يحرم من الرضاعة ما يحرم من النسب “Nesebten haram olan, emzirmekten de haram olur. “



2. Mahremlik sabit olur. Yani mahremlerden bir olur. Yani bakmak ve halvet ona caiz olur. yabancı kadına dokunmanın vuduyu bozduğu görüşünde olanların dokunmakla vudusu (abdesti) bozulmaz…



Bunlar sorunun ilk kısmıyla yani bebeği emziren kadının o çocuğun süt annesi, kocasının da süt babası olmasıyla ilgiliydi.



Amma sorunun tebenniyle (evlatlık almakla) ilgili ikinci kısmına gelince; İslam bunu ilga etmiştir dolayısıyla bu çocuğun sulb babası (gerçek babası) ile isimlendirilmesi lazımdır.



Binaen aleyh soruyu soran kişi bu bebeğe kefil olabilir, bu bebek onu emziren kadın ve kocası ile zikredilen hükümlere göre yaşayabilir ancak ismi gerçek babasının ismiyle kalır. ALLAH Teala şöyle buyurmuştur: ادْعُوهُمْ لِآَبَائِهِمْ “onları babalarının adına nispet ederek...“ [Ahzab 5]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gulseda.yetkin-forum.com
 
Bir Sorunun Cevabı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Gulseda Hak Yolunun Yolcusu :: İslami Konular :: Fıkıh-
Buraya geçin: